Maj miesiącem lubelskich smaków PDF Drukuj Email
środa, 09 maja 2012 10:18

Lubelskie cebularze, janowskie gryczaki, forszmak, miody pitne, kazimierskie maślane koguty - to tylko część produktów z naszego regionu, których będą mogli spróbować mieszkańcy ośmiu największych miast Polski oraz Brukseli. Kampania, współfinansowana z środków EFRR w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego, potrwa od 8 do 25 maja 2012 roku.

Smakowe imprezy promocyjne są kontynuacją przeprowadzonej przed paroma miesiącami kampanii promocyjnej „Smaki Lubelszczyzny", która objęła różnorodne media - od prasy, radia, tv i internetu do outdooru - w ośmiu aglomeracjach: Warszawie, Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu, Katowicach, Krakowie, Trójmieście i Lublinie. Mieszkańcy tych ośrodków mogą teraz w praktyce zweryfikować swoją wiedzę i wyobrażenia o naszych produktach żywnościowych. Wystarczy, że wezmą udział w jednym z eventów realizowanych w ramach projektu „Smaki Lubelszczyzny narzędziem dywersyfikacji instrumentów marketingu gospodarczego Lubelszczyzny".

Każda z imprez promocyjnych odbędzie się w popularnych galeriach i pasażach handlowych, w godzinach popołudniowych (początek zawsze o godz. 14). Już 8 maja „Smaki Lubelszczyzny" zagoszczą w Galerii Złote Tarasy w Warszawie, a kolejne imprezy odbędą się: 10 maja w Galerii Kazimierz w Krakowie, 11 maja w Galerii Trzy Stawy w Katowicach, 13 maja w Domu Polski Wschodniej w Brukseli, 15 maja w Galerii Arkady Wrocławskie we Wrocławiu, 17 maja w Galerii Malta w Poznaniu, 19 maja w Galerii Przymorze w Gdańsku, 22 maja w Galerii Manufaktura w Łodzi oraz 25 maja w Galerii Olimp w Lublinie.

Najważniejsza będzie oczywiście degustacja najbardziej charakterystycznych lubelskich potraw i napojów, w tym między innymi cebularzy, gryczaków, kogutów maślanych, ciasteczek orkiszowych, cukierków, forszmaku lubelskiego, miodów pitnych i regionalnej wody mineralnej. Oprócz tego organizatorzy przygotowali dla odwiedzających stoisko szereg ciekawych atrakcji w postaci pokazów kulinarnych, występów na żywo Lubelskiej Federacji Bardów oraz licznych gier, zabaw i konkursów.

- Podczas każdego wydarzenia chcemy eksponować zarówno bogactwo smaków tradycyjnej lubelskiej kuchni, jak i walory jakościowe i zdrowotne artykułów żywnościowych produkowanych w naszym czystym, ekologicznym regionie. Zależy nam na pokazaniu gospodarczych walorów województwa i zaprezentowaniu lokalnych wytwórców. Stąd też pomysł, aby smakowe eventy były także miejscem promocji markowych produktów, wytwarzanych przez przedsiębiorców nagrodzonych w programie „Marka Lubelskie" mówi Piotr Franaszek, dyrektor Departamentu Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego, podkreślając wagę efektu miejsca pochodzenia (place of origin effect), który eksponuje wartości marki regionalnej w produktach komercyjnych.

Kampanię eventową „Smaki Lubelszczyzny" realizuje konsorcjum lubelskich firm - Agencja RAKI oraz spółka DON BRANDO. Wartość kampanii wynosi ok. 760 tys. zł, z czego 85% stanowi kwota współfinansowana z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Źródło: www.lubelskie.pl

 

LGD w obiektywie

Produkt tradycyjny

Pytania i odpowiedzi

Zadaj pytanie

Ile gmin wchodzi w skład LGD "Roztocze Tomaszowskie"?
Twój e-mail:
Temat:
Pytanie:

Roztocze na Facebooku

LGD 'Roztocze Tomaszowskie'